E-dziennik

Jadłospis

Kontakt

Rada rodzciów

ZHP

Stowarzyszenie Pomocna dłoń

Samorząd szkolny

 

Cukiernik to nowoczesny i wymagający zawód przyszłości, stojący przed nowymi wyzwaniami i dający możliwość samorealizacji oraz dużej satysfakcji z wykonywanej pracy. W jej trakcie odbywają się zajęcia teoretyczne z przedmiotów ogólnokształcących i zawodowych, a także zajęcia praktyczne u pracodawców. Absolwenci tego zawodu są bardzo poszukiwani przez pracodawców, którzy cenią pracownika dobrze przygotowanego do wykonywania tego zawodu, który szybko reaguje na zmieniającą się rzeczywistość.

SPC.01. Produkcja wyrobów cukierniczych (egzamin organizowany przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną),

tytuł czeladnika (egzamin organizowany przez Izbę Rzemieślniczą).

Szkoła kształci w tym zawodzie – kształcenie teoretyczne oraz zajęcia praktyczne odbywać się będą w szkole.

SYLWETKA ABSOLWENTA:

Absolwent kończący szkołę w zawodzie cukiernik będzie przygotowany do:

produkcji i dekoracji ciast, ciastek, tortów, deserów, cukierków, pieczywa cukierniczego, lodów i elementów dekoracyjnych,

stosowania receptur cukierniczych,

organizacji imprez okolicznościowych i usług cateringowych,

współpracy w zespole,

komunikacji interpersonalnej,

prowadzenia własnej działalności gospodarczej,

planowania i kalkulowania kosztów produkcji,

wykorzystywania nowoczesnych urządzeń,

przechowywania i utrwalania żywności.

Cukiernik znajdzie zatrudnienie w:

w zakładach cukierniczych produkujących wyroby karmelowe, czekoladowe, pieczywo cukiernicze trwałe,

w zakładach produkujących wyroby ciastkarskie,

w zakładach gastronomicznych produkujących ciasta, lody i desery,

może prowadzić własną działalność gospodarczą.

Niezwykle ważna dla zawodu kucharza jest dobra organizacja pracy, wrażliwość smakowa, wyobraźnia oraz zmysł artystyczno-estetyczny. To zawód wymagający ciągłego doskonalenia swoich umiejętności oraz zdobywania praktycznej wiedzy. Absolwenci tego zawodu są bardzo poszukiwani przez pracodawców, którzy cenią pracownika dobrze wykształconego, potrafiącego reagować na zmieniającą się rzeczywistość. “Kucharz jest artystą, a gotowanie sztuką”.

KWALIFIKACJE:

HGT.02. Przygotowanie i wydawanie dań (egzamin organizowany przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną),

tytuł czeladnika (egzamin organizowany przez Izbę Rzemieślniczą).

BAZA DYDAKTYCZNA I WARUNKI KSZTAŁCENIA:

Szkoła kształci w tym zawodzie , gdzie kształcenie teoretyczne i zajęcia praktyczne odbywają się w szkole.

SYLWETKA ABSOLWENTA:

Absolwent kończący szkołę w zawodzie KUCHARZ będzie przygotowany do:

sporządzania potraw i napojów,

przestrzegania zasad racjonalnego żywienia,

obliczania wartości energetycznej i odżywczej produktów, co daje dodatkowe możliwości zatrudnienia w sanatoriach i szpitalach,

planowania i sporządzania kart menu,

profesjonalnego dekorowania potraw i przygotowywania ich ekspozycji,

współpracy w zespole i nabycia doświadczenia w przygotowaniu bankietów, wesel
i różnych uroczystości.

KUCHARZ  znajdzie zatrudnienie w:

restauracji, kawiarni i innych lokalach gastronomicznych,

firmach zajmujących się produkcją wyrobów spożywczych,

prowadzić własną działalność gastronomiczną.

 

Szkoła podstawowa działająca przy naszym Ośrodku to placówka  spełniająca potrzeby edukacyjne, opiekuńcze i rehabilitacyjne dla dzieci i młodzieży z różnego rodzaju upośledzeniami i zaburzeniami.

Zapewniamy  uczniom opiekę, rehabilitację, wychowanie i rewalidację. Kompleksowa działalność szkoły dostosowana jest do szczególnych potrzeb uczniów. Zapewniamy indywidualne podejście do każdego ucznia, z uwzględnieniem jego stopnia niepełnosprawności oraz osobistych wymagań dzięki podziałowi na małe kilkuosobowe klasy. Kadra nauczycielska składa się z wysoko wykwalifikowanych specjalistów, którzy mają szeroką wiedzę i doświadczenie w pracy z dziećmi mającymi określone zaburzenia.

W szkole podstawowej  mogą się uczyć dzieci i młodzież, które posiadają orzeczenie o niepełnosprawności wydane przez lekarza. Jesteśmy  placówką dla uczniów mających różnego rodzaju zaburzenia i stopnie upośledzenia, które uniemożliwiają im uczenie się w szkołach masowych. Oddziały są stworzone z myślą o różnego rodzaju zaburzeniach.

W naszej szkole  mogą się uczyć:

  • słabo słyszące,
  • słabo widzące,
  • osoby ze spektrum autyzmu,
  • osoby niepełnosprawne ruchowo z uwzględnieniem różnych stopni niepełnosprawności,
  • osoby niepełnosprawne intelektualnie z uwzględnieniem różnych stopni niepełnosprawności,
  • osoby z niepełnosprawnościami sprzężonymi.

Możliwa jest również organizacja specjalnego nauczania indywidualnego prowadzonego w domu rodzinnym dziecka. To rozwiązanie może być najlepsze dla dzieci o pewnych niepełnosprawnościach.

Zapraszamy do naszego Ośrodka.

 

Nasze przedszkole funkcjonuje przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Strzelnie od 2009 roku. Istotą jest tworzenie środowiska przedszkolnego, w którym mogłyby się bawić i uczyć dzieci o różnym poziomie rozwoju oraz stopniu sprawności psychofizycznej. Placówka zapewnia wykwalifikowaną kadrę z wieloletnim doświadczeniem oraz pomoce. Do dyspozycji są również Panie pedagog i psycholog.

Uczestnictwo w życiu grupy rówieśniczej stymuluje rozwój dzieci niepełnosprawnych, a w szczególności uświadamia dziecku jego możliwości, trudności i ograniczenia , chroni dzieci przed izolacją, daje im szansę poznawania siebie, docenienia ich mocnych stron. Wykształca motywację i umiejętność pracy nad trudnościami, daje szansę przeżycia całej gamy uczuć związanych z życiem i działaniem w grupie oraz umożliwia rozwój samodzielności życiowej oraz szeroko rozumianej stymulacji poznawczej, fizycznej, społeczno- emocjonalnej.

Dzieci niepełnosprawne mogą być przyjęte do naszego przedszkola po przedłożeniu podania, które można pobrać ze strony oraz Orzeczenia o kształceniu specjalnym” wydanym przez Poradnię Psychologiczno – Pedagogiczną określającego poziom rozwoju psychofizycznego i stopień jego zdrowia. Decyzję o przyjęciu dziecka niepełnosprawnego podejmuje komisja kwalifikacyjna powołana przez Dyrektora przedszkola. Przedszkole zapewnia dzieciom niepełnosprawnym w miarę możliwości:

  • realizację zaleceń zawartych w orzeczeniach o potrzebie kształcenia specjalnego,
  • odpowiednie warunki nauki, sprzęt specjalistyczny i środki dydaktyczne,
  • realizację programu wychowania przedszkolnego dostosowanego do indywidualnych potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych z wykorzystaniem odpowiednich form i metod pracy dydaktycznej i wychowawczej,
  • zajęcia rewalidacyjne lub zajęcia socjoterapeutyczne, stosownie do potrzeb,
  • integrację ze środowiskiem rówieśniczym.

Czas pobytu dziecka niepełnosprawnego w przedszkolu wynosi 5 godzin dziennie. W trakcie jego trwania dziecko realizuje zajęcia wynikające z podstawy programowej oraz rehabilitacyjne.

Nie wszystkie dzieci mają takie same możliwości uczenia się. W przypadkach, gdy obserwujemy trudności w uczeniu się, uwarunkowane nieprawidłowym rozwojem psychomotorycznym, somatycznym, narządów zmysłu i ruchu istnieje konieczność stworzenia specjalnych warunków sprzyjających edukacji tych dzieci.

 Dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych:

  • Nie potrafią podołać wymaganiom programu nauczania powszechnie obowiązującego w szkołach.
  • Wymagają specjalnych warunków edukacji, pomocy specjalistów, wyodrębnionych metod nauczania.
  • Winny być uczone przez specjalnie przygotowanych nauczycieli.
  • Często potrzebują indywidualnych programów, rozwiązań metodycznych i organizacyjnych.

W pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach podejmuje się działania edukacyjne i wychowawcze mające na celu:


– stymulowanie rozwoju, pobudzanie aktywności dziecka,

– wyrównywanie deficytów rozwojowych w zaburzonych sferach,

– wspomaganie rozwoju dziecka w sferach; społecznych, wychowawczych i edukacyjnych,

– kształtowanie umiejętności nawiązywania kontaktów z rówieśnikami,

– stabilizacje emocji.

Pedagodzy pracujący z dziećmi realizują następujące zadania:

– nawiązywanie indywidualnego kontaktu z każdym dzieckiem, w stopniu zaspakajającym potrzebę bezpieczeństwa oraz usuwającym blokady poznawcze spowodowane sytuacją stresową;

– budowanie pozytywnego obrazu własnego „ja” oraz poczucia własnej wartości;

– stwarzanie sytuacji umożliwiających czynne uczestnictwo dziecka w różnych sytuacjach edukacyjnych i społecznych;

– tworzenie warunków wszechstronnej aktywności dziecka, umożliwiających przeżywanie pozytywnych efektów własnej działalności;

– wspieranie samodzielnych działań dziecka w różnych formach aktywności;

– tworzenie sytuacji zmierzających do integracji z grupą, umożliwianie dziecku odnoszenie sukcesów i aprobaty społecznej;

– uczenie postępowania zgodnego z obowiązującymi normami i zasadami kultury;

– rozwijanie poczucia odpowiedzialności;

– organizowanie sytuacji sprzyjających poznawaniu rzeczywistości społecznej i przyrodniczej

– stymulowanie rozwoju mowy;

– organizowanie zabaw i ćwiczeń kształcących procesy poznawcze, rozwijających procesy myślenia;

– rozwijanie motoryki małej i dużej.

Dyrekcja

Pracownicy Ośrodka

Ośrodek